Merk Fryslân wil Friesland profileren als een Lovebrand. Loek Hogenhout, directeur van de nieuwe marketingorganisatie Merk Fryslân, koerst hierop in de marketing en promotie van Friesland voor de komende jaren. ‘Onze provincie heeft alle ingrediënten in zich om als Lovebrand gepositioneerd te worden.

Een Lovebrand is een merk waar mensen bijzondere en vaak emotionele waarden aan toekennen. Feitelijk zijn we al een Lovebrand, maar claimen en operationaliseren we dat nog onvoldoende.’

De nieuwe organisatie is vanaf nu verantwoordelijk voor de brede regiomarketing van de provincie en bouwt de activiteiten van Beleef Fryslân, Fan Fryslân en voormalig Tourist Info Fryslân verder uit. Merk Fryslân werkt aan de toeristische marketing, productontwikkeling en het gastheerschap van de provincie. De Waddeneilanden worden hierbij als apart merk vermarkt. Daarnaast pakt Merk Fryslân de marketing voor Leeuwarden Culturele Hoofdstad op. Verder worden marketingactiviteiten voor de onderwerpen wonen, werken en studeren uitgewerkt.

De koers van Merk Fryslân is beschreven in het strategisch marketingplan 2015 – 2018.
De komende maanden wordt deze strategie verder uitgewerkt in een jaarplan met activiteiten voor 2015. De gedetailleerde uitwerking vindt plaats in overleg en samenwerking met de regio’s, ondernemers en andere relevante gesprekspartners. Dit is een belangrijk kenmerk van de werkwijze van Merk Fryslân. Merk Fryslân staat klaar om samen met alle relevante partijen de marketing en promotie van Friesland vorm te geven.

3Huize-Miedema.png5sparmanje.jpg4kontour-vastgoed-banner.png1Kienstrabouwbedrijf.jpg7bg-logo1-1.gif6vpva.png2amelanderhistorie.jpg

 

Copyright 2016 De Amelander

Design:Webtool4all