In opdracht van het ministerie van Infastructuur en Milieu wordt de klanttevredenheid gemeten voor de verbindingen naar de Waddeneilanden zoals in de concessie is bepaald.

Afgesproken is dat het jaar 2009 dient als ijkpunt voor de jaarlijkse metingen. De klanttevredenheid mag niet lager uitvallen dat de in 2009 gemeten algemene Klanttevredenheid.

Uit het onderzoek blijkt dat het oordeel van de reizigers voor de verbinding naar Ameland significant lager is dan in 2009. Het totaaloordeel is gedaald van 8.1 naar 7.2 terwijl is afgesproken dat het totaal oordeel niet lager mag zijn dan 2009.

Daarnaast is afgesproken dat de rederij zich dient in te spannen om de klanttevredenheid te doen stijgen voor die vaarkenmerken waarvoor de score lager is dan 8.0. Voor de verbinding naar Ameland blijkt uit het rapport dat het aandeel onvoldoendes significant is toegenomen en het aandeel topscores significant is gedaald.

Voor het volledige rapport en de brief van staatssecretaris Mansveld klik op deze link:

Brief Staatssecretaris Mansveld

Rapport Klanttevredenheidsonderzoek Waddenveerdiensten

4kontour-vastgoed-banner.png1Kienstrabouwbedrijf.jpg5sparmanje.jpg6vpva.png7bg-logo1-1.gif3Huize-Miedema.png2amelanderhistorie.jpg

 

Copyright 2016 De Amelander

Design:Webtool4all