• 06-22485795
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Welkom op deamelander.nl

Gasten gaan voor… alles?

'Mem, je had toch aardbeien en lekker beleg gehaald voor ons ontbijt? Maar de koelkast is leeg nu. Er zijn ook geen eieren meer en waar is het verse brood gebleven?' Mijn andere zoon kijkt alweer met zo'n bedenkelijk gezicht van 'ja hoor, het is weer zover': last-minute aankomsten die ontbijt bijgeboekt hebben. Dus we hebben weer pech en eten crackers met pindakaas.

Een herkenbaar beeld voor Amelander recreatieondernemers; we doen ons uiterste best om het de gasten naar de zin te maken. Dat gaat soms best ver. Maar goed, er zijn grenzen natuurlijk. De man die vroeg of ik persoonlijk het ontbijt op bed kon bezorgen, heb ik toch moeten teleurstellen. Mogelijk dat ik in het rugby-weekend nog even getwijfeld had (alleen in gedachten dan). Onze ontbijtzaal is dichtbij, kom daar maar naartoe.

Maar goed, de onderneming is eigenlijk 'ons derde kindje' dat soms op nummer één lijkt te staan en bijna altijd zijn zin lijkt te krijgen. Zo vallen bij ons thuis de jassen sinds kort weer op de grond in plaats van netjes op de kapstokken. Er waren namelijk te weinig geleverd voor in de appartementen dus: de onze losschroeven en ophangen in de appartementen. Door de drukte van het seizoen kan het wel máánden duren voor er in ons huis een nieuwe hangt. If ever. Gelukkig herinneren de gaten in de muren me er aan nieuwe kopen.

Mijn geluk is dat manlief en de jongens het niet eens opmerken als onze eigen nieuwe salontafel is verwisseld voor een beschadigd exemplaar met wijnvlekken en vastgekoekte nagellak. Ze gebruiken zelf ook geen onderzetters, dus daar liggen ze niet wakker van. Dat karige ontbijt steekt ze wel.

Om de recensies op de boekingssites goed te houden, wonen wij in een soort van kringloop gemeubileerd huis. Zo staan er nu ook drie lampen en vier stofzuigers in de woonkamer waar 'iets mee is' en dus uit 'het front' moeten. Door coronamaatregelen was de distributie van veel goederen zeer onbetrouwbaar geworden. Leveringstijden van meubels, machines, beddengoed: het is Russisch roulette wanneer het aankomt op Ameland. Ik kreeg er slapeloze nachten van, omdat de nieuwe appartementen al wél geboekt waren voor het volgende weekend maar de toppers voor óp de bedden niet geleverd werden. Wat doe je dan? Gasten teleurstellen en hun weekendje weg annuleren? U raadt het zeker al… Ik sliep de week daarna niet beter maar de gasten wel, want mijn zachte nieuwe toppers werden uit huis gesleept en kwamen op de matrassen van de gasten om hun slaapcomfort te kunnen garanderen. Dat ging wel heel ver, vond mijn man: dat je zelf wakker ligt als moeilijke slaper, zodat de gasten jouw topper hebben! Ach ja, na zo'n goede nacht hoeven ze tenminste geen ontbijt op bed maar hebben ze energie genoeg om naar de ontbijtzaal te lopen, moet je maar denken.

Froukje Mosterman-de Groot 

Skorriemorrie
Voorjaarskriebels
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties gegeven. Wees de eerste die een reactie geeft
Reeds Geregistreerd? Hier Aanmelden
Gast
maandag 26 september 2022
Indien u zich wenst te registreren vul dan aub. de velden voor gebruikersnaam en naam in.

By accepting you will be accessing a service provided by a third-party external to https://www.deamelander.nl/

© 2022 De Amelander. Alle Rechten Voorbehouden. Design by Webtool4all